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Pflege. 2024;37(6):349-3358. doi: 10.1024/1012-5302/a001010 Q40.82024

[Integrated regulations for medical and nursing care in long-term care: qualitative results of the process evaluation: Innovative form of care in long-term care]

长期护理中医疗和护理整合规定的流程评价:质性结果 翻译改进

Article in German

Sabine Bunjes-Schmieger  1, Iris Burkholder  1, Dagmar Renaud  1

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作者单位

  • 1 Department Gesundheit und Pflege, Sozialwissenschaftliche Fakultät, Hochschule für Technik und Wirtschaft des Saarlandes, Saarbrücken, Deutschland.
  • DOI: 10.1024/1012-5302/a001010 PMID: 39140491

    摘要 中英对照阅读

    Integrated regulations for medical and nursing care in long-term care: qualitative results of the process evaluation: Innovative form of care in long-term care Abstract: Background: Long-term care patients, most of whom suffer from multimorbidity, are dependent on appropriate medical and nursing care. Inadequate interdisciplinary cooperation structures and processes pose a challenge for nursing care when residents' conditions deteriorate and can lead to hospital admissions that could potentially be avoided. Objective: Structures and processes of interdisciplinary cooperation were developed and implemented as part of the SaarPHIR innovation fund project "Saarländische PflegeHeim Versorgung Integriert Regelhaft". The aims of the qualitative part of the process evaluation were the subjective assessment of the structural and process level of the complex intervention across all project phases from the perspective of the participants as well as an analysis of the context factors. Method: Qualitative interviews were conducted with all participating facilities and the medical care communities formed as part of the project in order to record the subjective experiences gained in the implementation and impact of the complex intervention. The data analysis was carried out using qualitative content analysis. Results: Both professional groups perceive a structural organizational change that has a positive effect on interdisciplinary cooperation. The benefits in terms of care are rated as high. Conclusion: Various measures (e.g. pre-weekend ward rounds, extended on-call duty) at the structural and process level should be retained when transferring to standard care.

    Zusammenfassung: Hintergrund: Die zumeist von Multimorbidität betroffenen Pflegebedürftigen in der Langzeitpflege sind auf eine angemessene medizinisch-pflegerische Versorgung angewiesen. Unzureichende interdisziplinäre Kooperationsstrukturen und -prozesse stellen bei Zustandsverschlechterung von Bewohner_innen für die Pflege eine Herausforderung dar und können zu Krankenhauseinweisungen führen, die potenziell vermeidbar wären. Ziel: Im Rahmen des Innovationsfonds-Projektes SaarPHIR „Saarländische PflegeHeim Versorgung Integriert Regelhaft“ wurden Strukturen und Prozesse der interdisziplinären Kooperation entwickelt und umgesetzt. Ziele des qualitativen Teils der Prozessevaluation waren die subjektive Bewertung der Struktur- und Prozessebene der komplexen Intervention über alle Projektphasen aus Sicht der Beteiligten sowie eine Analyse der Kontextfaktoren. Methode: Zur Erfassung der subjektiven Erfahrungen in Durchführung und Auswirkung der komplexen Intervention wurden qualitative Befragungen mit allen teilnehmenden Einrichtungen und den im Rahmen des Projektes gebildeten ärztlichen Versorgergemeinschaften durchgeführt. Die Datenanalyse erfolgte mittels qualitativer Inhaltsanalyse. Ergebnisse: Beide Berufsgruppen nehmen einen strukturellen Organisationswandel wahr, der sich positiv auf die interdisziplinäre Zusammenarbeit auswirkt. Der Nutzen hinsichtlich der Versorgung wird als hoch bewertet. Schlussfolgerung: Verschiedene Maßnahmen (z.B. Vor-Wochenend-Visite, erweiterte Rufbereitschaft) auf der Struktur- und Prozessebene sollten bei Überführung in die Regelversorgung beibehalten werden.

    Keywords: Hausärzte/-ärztinnen; Pflegefachpersonen; Pflegeheim; general practitioners; interprofessional collaboration; interprofessionelle Zusammenarbeit; nurses; nursing home; qualitative Interviews; qualitative interviews.

    Keywords:medical and nursing care; long-term care; process evaluation

    长期护理中的医疗和护理综合规定:过程评价的定性结果:长期护理中的创新护理形式 摘要: 背景: 长期护理患者大多数患有多种疾病,需要适当的医疗服务。不足的跨学科合作结构和流程在居民健康状况恶化时对护理构成挑战,并可能导致可能避免的住院治疗。目的: 在SaarPHIR创新基金项目“Saarländische PflegeHeim Versorgung Integriert Regelhaft”中,发展并实施了跨学科合作的结构与流程。定性部分的过程评估的目标是根据参与者视角对复杂干预措施在所有项目阶段中的主观结构和过程层面进行评价,并分析影响因素。方法: 为了记录实施过程中所获得的主观经验和其影响力,在此框架内,对参与的所有设施及形成的医疗护理社区进行了定性访谈。数据分析采用定性内容分析法。结果: 双方专业人员都意识到结构性组织变化对跨学科合作产生了积极影响。在照护方面的益处得到了高度评价。结论: 在过渡到标准护理时,应在结构和过程层面上保留各种措施(例如周末前病房巡查、延长值班)。 摘要:背景:

    长期护理中大多数受到多发病影响的患者需要适当的医疗和护理服务。在居民健康状况恶化的情况下,不足的跨学科合作结构与流程对护理构成挑战,并可能导致可能避免的住院治疗。目的: 在SaarPHIR创新基金项目“Saarländische PflegeHeim Versorgung Integriert Regelhaft”中,发展并实施了跨学科合作的结构和流程。定性部分的过程评估的目标是根据参与者视角对复杂干预措施在所有项目阶段中的主观结构和过程层面进行评价,并分析影响因素。方法: 为了记录实施过程中所获得的主观经验和其影响力,在此框架内,对参与的所有设施及形成的医疗护理社区进行了定性访谈。数据分析采用定质内容分析法。结果: 双方专业人员都意识到结构性组织变化对跨学科合作产生了积极影响。在照护方面的益处得到了高度评价。结论: 在过渡到标准护理时,应在结构和过程层面上保留各种措施(例如周末前病房巡查、延长值班)。 关键词: 家庭医生;护理专家;护理院;全科医生;跨专业合作;护士;定性访谈。

    关键词:医疗和护理保健; 长期护理; 过程评估

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